Dunăre fără plastic – este un scop, nu doar un proiect
„Dunărea fără plastic”/„Danube free plastic” este proiectul gândit de Asociația Parteneriatul Global al Apei – Global Water Partnership (GWP-ROMANIA) cu scopul de a reduce poluarea cu plastic a apelor Dunării în orașele Tulcea, Brăila și Galați.
GWP-ROMANIA a fost unul dintre cei 15 beneficiari ai programului de granturi „Cu apele curate” 2021, finanțat de LIDL România.
Proiectul tehnic, de construcție propriu-zisă a două unități plutitoare pe apă, a fost dezvoltat în colaborare cu Universitatea Dunărea de Jos din Galați prin Facultatea de Arhitectură Navală, Centrul de Cercetare Arhitecturală Navală și Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică din Galați. Ideea inedită a construcției a câștigat medalia de Bronz la Salonului Inovării și Cercetării 2021 din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, desfășurat în perioada 10-12 noiembrie 2021.
Toate aceste activități cu elevii au însemnat nu doar prezentarea efectelor nocive ale poluării cu plastic a Deltei Dunării, ci un adevărat parteneriat în lupta pentru protejarea mediului înconjurător.
Proiectul Dunăre fără plastic/ Danube free plastic face parte din programul Cu apele curate, implementat de Asociația Parteneriatul Global al Apei – Global Water Partnership (GWP-ROMANIA) în parteneriat cu Universitatea Dunărea de Jos din Galați, Facultatea de Arhitectură Navală și Centrul de Cercetare Arhitectură Navală, Organizația Națională Cercetașii României (filialele Lotus-Tulcea, Nufărul Alb- Brăila și Roza Vânturilor – Galați) și Asociația Global Project cu sprijinul Lidl România.
Programul reprezintă un apel la implicare în combaterea și prevenirea poluării cu plastic a apelor Dunării și afluenților săi, adresat membrilor comunităților și autorităților publice din localitățile vizate.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse de cea mai bună calitate la cel mai bun preț. În spatele operațiunilor din magazine, din centrele logistice și din sediile centrale stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.