“Together to improve our future”
Scopul proiectului fiind de creștere a calității actului educațional din unitatea școlară, prin îmbunătățirea competențelor digitale si antreprenoriale, dar și însușirea limbii engleze, în context european, prin mobilități transnaționale.
Obiective:
- Folosirea mijloacelor Web2.0, atât pentru elevi cât și pentru profesori.
- Pregătirea elevilor pentru o carieră digitală.
- Dezvoltarea competențelor digitale.
- Dezvoltarea competenței de lucru în echipă.
- Îmbunătățirea cunoștințelor și încrederii în sine.
- Dezvoltarea competențelor de comunicare și colaborare.
- Dezvoltarea competenței de comunicare în limba engleză.
Activitățile zilnice pentru elevi:
- Alcătuirea echipelor de lucru;
- Promovarea proiectului;
- Pregătirea mobilităților;
- Pregătirea aspectelor logistice legate de plecarea in mobilitate;
- Pregătirea participanților la mobilitate;
- Realizarea propriu zisă a mobilităților:
Activități culturale organizate de școala gazdă, 2nd Vocational school of Katerini și Prefectura Pieria pentru a cunoaște o parte dintre obiectivele culturale, istorice si turistice au fost:
Am vizitat, alături de participanți următoarele obiective:
- Centrul orașului gazdă, Katerini.
- Vizită la Muntele Olimp,sat Litohoro
- Vizită la Mânăstirea Sfântului Dionysios
- Vizita plajei Paralia de Katerini.
- Orașul turistic Salonic cu Piața Aristotle, Centrul Istoric, Turnul Alb, Muzeul Arheologic.
Am participat la o seară tradițională grecească cu mâncare specifică.
Elevii, organizați pe echipe mixte pentru a favoriza dezvoltarea comunicării în limba engleză, au învățat să folosească aplicații precum Paddlet, Kahoot, Linoit și Puzzle în vederea realizării unui blog.
La finalul săptămânii, la sediul școlii gazdă , organizatorii le-au înmânat participanților certificatele, atât elevilor cât și profesorilor, care atestă participarea lor, dar și competențele dobândite în cadrul programului. Fiecare elev și-a exprimat opinia legată de activitățile desfășurate, privind modul în care a fost organizat stagiul de practică, dar și impactul proiectului asupra personalității sale.
- Creșterea calității actului educațional pentru elevi;
- Facilitarea inserției absolvenților pe piața muncii europene, prin îmbunătățirea cunoștințelor și experienței dobândite în câmpul e-learning, creșterea nivelului competențelor cheie, în concordanță cu cerințele moderne ale economiei de piață;
- Împărtășirea de idei și diferențe culturale cu reprezentanții din alte țări;
- Introducere în cultura, tradițiile și obiceiurile Greciei prin toate activitățile culturale desfășurate;
- Îmbunătățirea competențele lingvistice de utilizare a limbii engleze.
Acest program le permite elevilor dobândirea de cunoștințe și abilități necesare pentru realizarea unor planuri de carieră realiste și adaptarea la cerințele pieței muncii europene.
Acest proiect este finanțat cu sprijinul RO01 Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
Bibliografie:
- Proiectul ERASMUS+[2019-1-RO01-KA229-063217-1]
Material realizat de prof. Ionescu Iulia, Liceul Tehnologic „Eremia Grigorescu” – Târgu Bujor