„ZIUA MONDIALĂ A CURĂȚENIEI” SĂRBĂTORITĂ DE ECHIPA CERCETAȘILOR DIN TULCEA

Loading

Ziua Mondială a Curățeniei – 23 septembrie –  a fost stabilită de Organizația Națiunilor Unite în parteneriat cu organizația Clean Up the World încă din anul 1993 din dorința de a inspira și totodată de a îndemna comunitățile să curețe, să îmbunătățească și să protejeze mediul, prin realizarea de acțiuni care pot varia de la igienizarea unor zone, plantarea de arbori și arbuști, la proiecte referitoare la conservarea apei și a energiei.

Echipa  cercetașilor Centrului Local Lotus Tulcea, un Centru cu implicare activă în societate, alcătuit din tineri tulceni pasionați, entuziaști, creativi și plini de inițiativă a dorit să marcheze această zi-eveniment prin organizarea unui Seminar online cu tematica poluării cu plastic.

Seminarul a fost proiectat ca un avertisment și a avut un puternic caracter educativ, informativ și creativ și s-a desfășurat live pe Facebook folosind aplicația Zoom.

Discuțiile din cadrul evenimentului au pornit de la concluziile unor studii care au arătat că  plasticul e peste tot – pe fundul mărilor și oceanelor, pe malurile râurilor, în inima munților, în stomacul animalelor, în hrana noastră zilnică și în aerul pe care îl respirăm.

Exploratorii și seniorii cercetași au prezentat principalele dovezi științifice care demonstrează impactul nociv al plasticului asupra sănătății umane și a mediului înconjurător. În sensul acesta au făcut referiri la studii realizate de cercetători ai Universității din Stockholm și ai Universității din Viena ce au avut ca obiect originea materialul poluant descoperit în Dunăre.

S-a discutat despre faptul că fiecare dintre noi suntem responsabili de problema globală a poluării cu plastic. Organizatorii au punctat importanța reciclării ca măsură eficientă și accesibilă tuturor care,  practicată constant și cu simț de răspundere, ar putea contribui la reducerea acestui fenomen.

Seminarul a fost unul interactiv, fiecare dintre participanți având un aport la bunul demers al activității. În încheiere toți cei prezenți au fost provocați să își testeze noile cunoștințe, dobândite în urma dezbaterilor, prin intermediul unui joc utilizând platforma Kahoot. Jucătorii au răspuns întrebărilor de pe propriile dispozitive, în timp ce întrebările și răspunsurile au fost afișate pe un ecran comun, iar la final s-a realizat un clasament automat al celor care au fost cei mai atenții la informațiile prezentate în cadrul seminarului.

Andreea Stan – coordonatoarea cercetașilor Centrului Local Lotus Tulcea a concluzionat în încheierea evenimentului că:

Obiectivul declarat și demn de admirat al cercetașilor este de a construi o comunitate durabilă și de încredere. Am făcut astăzi un alt pas spre atingerea lui, căci o astfel de comunitate nu se poate construi decât pas cu pas. Dacă fiecare cetățean ar înțelege forța și importanța implicării și ne-ar urma exemplul, cu siguranță lumea în care trăim ar fi mai preocupată de problemele mediului înconjurător. Vom continua seria acțiunilor noastre de conștientizare și de ecologizare cu speranța că îi vom inspira și pe cei din jur să o facă.

Activitatea face parte din seria evenimentelor de conștientizare a problemei poluării cu plastic a apelor Dunării, propuse de Asociația Parteneriatul Global al Apei – Global Water Partnership (GWP-ROMANIA), prin proiectul Dunăre fără plastic, implementat în parteneriat cu Universitatea Dunărea de Jos din Galați, Organizația Națională Cercetașii României (filialele Lotus-Tulcea, Nufărul Alb- Brăila și Roza Vânturilor – Galați) și Asociația Global Project.

 

Proiectul „Dunăre fără plastic”/ „Danube free plastic”  face parte din programul Cu apele curate, implementat cu sprijinul Lidl România. Programul reprezintă un apel la implicare în combaterea și prevenirea poluării cu plastic a apelor Dunării și afluenților săi, adresat membrilor comunităților și autorităților publice din localitățile vizate.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse de cea mai bună calitate la cel mai bun preț. În spatele operațiunilor din magazine, din centrele logistice și din sediile centrale stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

About Post Author

Împărtășește dragostea

Leave a Reply

Like our facebook page to receive future updates.